57 klanten beoordeelden ons:
9.7 / 10
ma t/m vrij 9:00 - 17:45035 - 52 51 676

Bepaal de juiste zoekwoorden

Een potentiële klant / bezoeker van uw website zal in veel gevallen via een zoekmachine bij uw website terechtkomen. Hoog in de zoekresultaten staan is dan uiteraard van groot belang. Nog veel belangrijker is het echter dat u hoog in de zoekresultaten staat met de juiste zoekwoorden.

U zult zich dus eerst moeten afvragen op welke woorden uw klanten waarschijnlijk zullen gaan zoeken. Vraag eens rond waar mensen op zouden zoeken als ze naar uw product of dienst op zoek zijn. Daarnaast kunt u ook gebruik maken van tools die laten zien op welke woorden veel wordt gezocht ( Google Adwords Zoekwoordplanner of Google Insights ).

Google Keywordtool

Op deze manier kunt u voor uzelf een lijst interessante zoekwoorden opstellen. De kunst is nu om alleen de belangrijkste woorden uit deze lijst te filteren. U kunt dan veel gerichter optimaliseren en dat zal uiteindelijk resulteren in hogere posities.

Strategisch bepalen van uw zoekwoorden

Er zijn veel voor de hand liggende zoekwoorden waar u erg graag op gevonden wilt worden zoals bijvoorbeeld 'webdesign'. U moet echter begrijpen dat het niet altijd realistisch is om op zo'n woord bovenaan in de resultaten te komen. Zeker als u daarvoor moet concurreren met grote gevestigde bedrijven.

Beter is het om de zoekwoorden specifieker te maken zoals bijvoorbeeld: 'Webdesign Huizen' in plaats van 'webdesign'. Uiteraard wordt er op deze specifiekere termen minder gezocht, maar de concurrentie is veel minder hoog. Uiteindelijk zal een nummer één positie op 'Webdesign Huizen' meer conversie opleveren dan een nummer dertig positie op 'webdesign'. Daarnaast zijn internetgebruikers die specifiekere zoektermen gebruiken gerichter op zoek. Zij weten al wat ze zoeken en hierdoor is de kans op conversie groter.

Algemene zoekwoorden zoals ‘webdesign’ zijn wel een goed punt om mee te beginnen. Aan de hand hiervan kunt u namelijk suggesties krijgen via tools zoals Übersuggest en Keywordtool.io. Ook kunt u kijken in de zoeksuggesties van Google onderaan de resultatenpagina. Deze kunt u vervolgens testen en vergelijken in de Adwords Zoekwoordplanner of met Google Insights.